Jednoduchý trik, který zabere jen 5 minut a pomůže vám rychle usnout.

Usínání je pro mnoho lidí často problémem. Nejednou se každému z nás určitě stalo, že jsme chtěli jít spát, ale usínání nám zabralo více než dvě hodiny. Často máme pocit, že když jsme unavení po náročném dni, stačí nám jen lehnout do postele a během pár minut usneme. Ke spánku vás ale nedonutí pouze fyzická únava. Spánek je často o psychice a pokud máme v hlavě bordel a neustále nás něco trápí, je jasné, že jen tak neusneme. A právě proto jsme si pro vás připravili jednoduchý trik, který zabere pouhých 5 minut a rozhodně vám pomůže v tom, abyste usnuli trochu rychleji. A věřte tomu, že tento trik je tak dobrý, že jakmile ho jednou vyzkoušíte, nebudete už usínat bez něj. Zadání je naprosto jednoduché: Věnujte 5 minut před spaním tomu, že si napíšete seznam věcí, které chcete a musíte příští den udělat.

Ono nejde ani tak o to, jak jednoduchý tento trik je, ale spíše o to, co dokáže pro váš spánek a vaší psychiku udělat. Účel a výsledek tohoto triku vysvětluje Dr. Michael Scullin následovně: “To-do listy jsou v dnešní době populární a občas se stává, že lidé nestihnout veškeré položky na něm splnit. To ale vůbec nevadí a rozhodně by ve psaní to-do listu měli pokračovat. Pokud si napíšete úkoly na další den, pomůže vás to rychleji usnout a dokonce to i vylepší kvalitu vašeho spánku. Dokazuje to naše studie, které se zúčastnilo 57 lidí. Dostali naprosto jednoduchý úkol. Napsat si 5 minut před spaním to-do list na další den. Výsledky mozkové aktivity naměřené ve spánkové laboratoři, kde se celá studie odehrála, potvrdily, že jde o aktivitu, kterou by člověk rozhodně neměl zanedbávat.”

Vysvětlení tohoto triku je naprosto jednoduché. Jde jen o to, že když si napíšete, co vás čeká na další den, váš mozek bude mít pocit toho, že tyto úlohy musí hned další den splnit. Vy se tedy druhý den vzbudíte, budete mít tyto úlohy neustále před očima, takže je většinou všechny splníte. Po celém dni, až opět zalehnete do postele, budete ležet s pocitem štěstí z toho, že jste vše zvládli. Poté si sepíšete opět to-do list na další den. Váš mozek bude vědět, že dané úlohy můžete splnit a proto se na ně bude znovu těšit. S pocitem spokojenosti vás nechá spokojeně spát.

Počáteční pocit nejistoty z příštího dne se díky to-do listu přemění na přesný plán dne a jasně vám stanoví cíle, díky čemuž se budete moc dobře vyspat. Dr. Scullin chce tuto studii vykonat znovu, tentokrát s lidmi, kteří trpí depresí a úzkostí, aby zjistili, jaký dopad na ně tento trik bude mít. A co vy? Vyzkoušíte tento trik?